Žamberk 2010 - Orlické hory

1. června 2010 v 21:37 | yaris |  Cyklosrazy
Tak jsme se v neděli vrátili z dalšího srazu cyklistů, který se tentokrát konal v Orlických horách. Základní tábor jsme rozbili v kempu v Žamberku, který zajistil pořadatel tohoto srazu Karel a asistovala mu Marta.
Ve čtvrtek k večeru jsme se sjížděli ze všech koutů Čech i Moravy, těšíce se na tento krásný kout naší vlasti.
V kempu na nás čekali Helena se Slávkem, kteří zde pobývali již od pondělka.
Večer jsme se již sešli v počtu deseti cyklistů, nebo-li pevné jádro ze Samopší a Lednice 2009. Po bujarém vítání následovalo promítání videa z Lednice a ochutnávání domácích dobrot.
Páteční ráno jsme zahájili krátkou jízdou k rodnému domu Karla, který nás již s Martou čekal, aby po krátkém seznámení s trasou převzal velení.
Vyrazili jsme přes Líšnici a Nekoř na Pastviny a Klášterec nad Orlicí. Odtud nás Karel vedl turistickou stezkou na Pašeráckou lávku a Zemskou bránu. Lépe by bylo bývalo po málo frekventované asfaltce po levém břehu Divoké Orlice, nicméně Karel si myslel, že turistická vložka s tlačením kol po pravém břehu bude lepší. Nebyla.
Po absolvování nejhoršího úseku této páteční trasy jsme se osvěžili na Orlické chatě U Rampušáka, kam nás Karel pozval na pivo, aby si nás udobřil.
Pokračovali jsme na Zemskou bránu, dále do Bartošovic a část se nás vydala do asi 7
km vzdáleného Neratová, abychom zhlédli obnovený kostel Pany Marie Nanebevzaté se zajímavou prosklenou střechou. Na zpáteční cestě jsme se ještě někteří zastavili ve zdevastovaném kostele Svatého Jana Nepomuckého ve Vrchní Orlici.
Po té jsme se vrátili do Bartošovic, kde jsme si dali oběd v místní hospůdce a většina z nás si zde také splnila svou občanskou povinnost v místní školce, kde byla zřízena volební místnost.
Dále jsme se vydali na pevnost Haničku, kde jsme však po docela náročném výstupu zažili zklamání, neboť je v tomto období přístupná veřejnosti jen o víkendech. Náplastí nam byl parádní sjezd po pěkné asfaltce do Rokytnice v Orlických horách. V místní prodejně jsme doplnili zásoby a přes Kunvald, kde jsme zhlédli sochu zakladatele Jednoty bratrské J.A.Komenského a dům Jednoty bratrské, jsme pokračovali do Žamberka.
Počasí nám přálo a tak se nám tato trasa i přes náročná stoupání velmi líbila.
Urazili jsme 75,5 km a nastoupali 1060 m.

Přikládám mapku a výškový profil.

Mapka Žamberk pátek 1

Profil trasy:

Žamber graf pátek

V sobotu 29. května jsme ráno kolem 9:15 vyjeli na naši druhou trasu. Opět přes Líšnici na Pastviny, ale trochu pozměněnou trasou. Dále na Vlčkovice, Mladkov, Lichkov a Králíky, odkud jsme vystoupali na Dolní Hedeč. Tento název je poněkud zavádějící, neboť stoupání to bylo docela ostré. Alespoň pro nás cykloturisty vyjma dvou vrchařů.
Dominantou vesnice, ale i celého Králicka, je poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie, ve kterém žijí Redemptoristé a velice zajímavou minulost. Než jsme si ho řádně prohlédli a nafotili včetně krásných výhledů do údolí a na Králíky, tak jsme se zastavili v nedalekém penzionu Kačenka na oběd.
Pokud jsme si mysleli, že nejhorší stoupání již máme za sebou, tak to byl velký omyl. Následoval krátký sjezd do Dolí Orlice a potom už stoupání do Červené vody a hlavně na Červenovodské sedlo. Říká se, že na suchý vrch, ale ten je ve skutečnosti ještě o 4 km dál a 160 metrů výš.
Tam se nás vydalo jen sedm. ale stálo to za to. Na Suchém vrchu jsme v restauraci doplnili tekutiny a poté následoval nejprve 4 km sjezd na sedlo, kde jsme se spojili s ostatními členy výpravy a po té dalších 11 km poměrně ostrý sjezd do Jablonného. To byl opravdu zlatý hřeb dne.
Z Jablonného jsme pokračovali po silnici na Verměřovice a Letohrad, kde jsme se stavili na zámku a u sochy Járy Cimrmana, u které jsme pořídili společné foto. Zbytek cesty do Žamberka jsme absolvovali po nové cyklostezce. Závěr dne s promítáním druhého dílu Lednického srazu probíhal v kempové jídelně.
Počasí nám opět přálo a trasa byla pěkná a docela namáhavá.
nastoupali jsme 1220 m na trase 82,2 km.

Sobotní trasa:

Žamberk sobotní trasa

Profil sobotní trasy:

Žamberk graf sobota

Na neděli jsme si naplánovali krátkou, asi 30. kilometrovou trasu. Od rána poprchávalo, nicméně jsme nakonec vyrazili, doufaje, že počasí k nám bude milosrdné stejně, jako dva předešlé dny. To se však bohužel nestalo a tak jsme se v Letohradě, kde již docela hustě pršelo, odhodlali k návratu. Téměř celou zpáteční cestu to vypadalo, že se vracíme předčasně, ale na posledních dvou kilometrech nás to pěkně spláchlo.
Takže jsme se jali baliti a po krátkém deštivém loučení se vydali na cesty k domovu.

Nicméně i přes tento závěr to byl sraz velmi pěkný, děkujeme organizátorům  a těšíme se na nějakou další společnou akci.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.